Hej allihopa. Det var ett tag sen...

Och nu måste jag få skriva av mig lite.

Har kört alldeles för mycket bil i helgen. Vem kunde veta att jag skulle få åka till Lappland och vända i eftermiddags?

Inatt.. eller ja, i morse tillbringade jag min sömn i en soffa i Brattbäcken. Dans hette det att man skulle på och visst tog jag mig dit alltid. Trevligt berusad och glad i hågen, minst sagt. Blev det någon dans? Nej, inte ens i närheten. Jag fick dock träffa folk jag inte sett på väldigt länge, så det var väl en fördel.

Har sett och hört alldeles för mycket för att kunna låta bli att tvivla på mig själv. Under de två timmarna det tog att ta sig hem från logen (..ja, Brattbäcken är enormt stort när man inte hittar) drog jag och mitt sällskap en rätt så viktig slutsats. Vi kom helt enkelt fram till att.. Man ska helst inte, och absolut inte alls bry sig om andra än sig själv och absolut inte tänka på följderna av någonting om man nu skall kunna lyckas med nånting här i livet. Det är individerna som alltid sätter sig själva i främsta rummet utan att på något sätt visa hänsyn till vad andra egentligen känner och följdeffekterna av sina handlingar som drar vinstlotterna. Jämt och ständigt. Är man en bry-sig-om-are får man helt enkelt se glad ut och titta på med vetskapen att man är för snäll för sitt eget bästa.

För vem nöjer sig inte med att bara vara "snäll"?


Some fools think of happiness
Blissfulness, togetherness
Some fools fool themselves I guess
They're not foolin' me




Sen fanns det en tid i livet när jag tydligen var rätt söt också...





Färdiggnällt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0