Förra helgen, yay.

The best helg ever, hade det kunnat bli åtminstone. Nu skulle det nog ha varit bättre om jag stannat hemma vid goda vännen datorn och sängen.


12 skoterkåta och förväntansfulla pojkar samlades vid OKQ8 på lördagsmorgonen. Skotrar tankades och magen fylldes med korvfrukost.

samling vid OK


Det bar iväg över skog och mark. Vid enmila-stoppet stod det klart att allt var tipptopp och nu började snödjupen bli vettiga. Mycket lovande inför vad som komma skulle.









Färden fortsatte. Diverse dråpliga ögonblick och fastkörningar. Jocke lyckades med en fin en..




Precis efter detta stoppade jag ner min kamera i fickan och spättade iväg i full rulle. Lite för mycket full rulle för mitt gamla monster som gav upp 20 meter framför där jocke står på bilden. Vid första bästa gupp på leden sköt hela högra delen av framvagnen åt helvete och jag ser hur skidan skjuter iväg. Ungefär precis här förstörs hela helgen.

Åbäket till skoter sticker iväg och landar snyggt i första bästa driva. Lägg märke till att skoterns högerskida där till vänster inte är där den ska vara..



Underbart!!

Van vid att det mesta brukar gå åt helvete för mig annars letar jag fram spännbandet i packlådan och binder ihop framvagnen. Tar en titt på GPS:en och letar mig ner till närmsta skogsbilväg, en oplogad och helt okörd sådan som skall ta mig till Bredkärlsvägen.




Några fastkörningar senare, helt ensam i meterdjup bottenlös snö med en skoter som inte går att styra utan att man kliver av den så har jag kommit fram till den riktiga vägen iallafall. Här får jag stå i skuggan och vänta i en timme tills mina goda föräldrar kommer med släpvagn och byter ut min skoter. De andra i gänget har kaffepaus och finåker hela vägen till Storåbränna i strålande solsken.





Jag lånar min mors nyköpta maskin och byter inte till det sämre direkt. Spättar iväg genom skog och mark för att försöka ta igen lite tid på resten av gänget. Jag når de otroligt fina snötäckta vidder vi har med otroligt snödjup och kan inte hålla mig från att känna lite på det. Som bilden visar tog jag mig inte så jättelångt utanför leden den här gången och kanske skulle ha hållit lite fart för en gångs skull...




Men jag hade ju iallafall tur med vädret..






En rejäl fastkörning mitt i skogen i ensamhetens ensammaste land senare och en sönderbränd drivrem tog jag mig till Storån trots allt. En timme senare än resten av gänget.


Där var det en del folk iallafall.




ÖP var ute på hal is...







Vi tog oss vidare till Lakavattnet. Där hittade vi den trevliga backen ovanför stugbyn som vi klättrade uppför och hade kaffepaus i solnedgången. Sedan bar det av ner till servicehuset och middagstillagning.


Mycket fint i varje fall.







Kaffepaus i solnedgången.




Stugbyn vi invaderade..




Nån randomkille kom och skulle visa upp sig också..

Heeej, titta på mig! Jag är värst i Ström och har mycket bättre skoter än eer!
Nej, precis.. vi fick dra loss dig ändå!


Vi beundrade varandras prestationer i klätterbacken..








Sedan blev det middag och diverse festligheter ända in i natten.


Kött fy fan!




Kalas.



Modefrisyr 2010




Jag fick känna mig lite saknad och omtyckt när jag öppnade mailen. Spam.. YES!



Efter en sömnlös natt med feber samlades ett slaget gäng trötta pojkar och åt frukost morgonen därefter. Jag piggnade till lite efter att ha tiggt åt mig en Alvedon och sedan packades skotrarna och gjordes i ordning. Mors nyinköpta skoter gick bra i fem minuter innan motorn skar. 

Alla andra pojkar åker hem i det fina vädret medan Anton sitter kvar på parkeringen och dricker en cola, i väntan på att goda föräldrar hämtar hem honom och skotern.

Febern utvecklar sig till en finfin magsjuka under kvällen och Anton blir sängliggande i två dygn. Vanliga turen alltså...


 


Kommentarer
Postat av: Maja

Anna undrar varför hon inte är med på din blogg?

2010-02-13 @ 14:33:10
URL: http://tominalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0