Utmanad...

Sedärja, tack vare en gammal bekant ska man tydligen fördjupa sig lite i sig själv. Inget nytt dessvärre...


1.  

Det sociala har Olofsson aldrig varit någon höjdare på när det kommer till allmän, helt vanlig kontakt mellan människor som möts. Osäkerhet skulle jag skylla på. Det är mina hjärnspöken som rår för det. Bara något så enkelt som att hälsa på en annan människa kan förstöra stora delar av en dag om man råkar göra på fel sätt eller blir stoppad av sina hjärnspöken i rädslan för att göra fel. 

I relationen till andra människor tar alltså idioten Olofsson risken att bli tagen för att vara en dryg sate istället för att våga ta chansen och knyta band till andra.

2. 

Jag trivs inte med mig själv. 

Folk brukar tala om att man måste trivas med sig själv för att kunna trivas bland andra människor. Det tycker jag stämmer nästan till fullo, för det finns undantag. De gånger jag känner mig mest underlägsen och värdelös, är otroligt lika de gånger jag känner mig som mest värdefull. Ofta sker det i folksamlingar och det är väl just där konflikterna mellan tanke och handling tar fart, förhoppningsvis hos fler än mig.

3.

Jag har inte haft en relation annat än vänskaplig till någon person sedan andra klass, och det tycker inte jag räknas riktigt. Det beror på att jag till att börja med inte tillåtit mig knyta andra band än vänskap till personer i min närhet. Jag tycker inte att jag har varit värd mer, till att börja med. Sedan hänger det mycket på självkänsla och självförtreoende...

4.

Ibland misstänker jag att jag är autist. Vissa saker fastnar så otroligt lätt i minnet att det är läskigt. Däribland så pass otäcka saker som andra personers födelsedata och familjer, långa sifferkoder, modellbeteckningar och sångtexter. Skolrelaterade saker fastnar inte.

5.

Jag har otroligt svårt att visa känslor. Det resulterar i att det vissa gånger slutar med att jag gör nåt drastiskt, till min egen nackdel och förskräckelse förstås. Föreslagsvis med promillehalt i blodet.       

6.

Jag tål inte nederlag. Trots det är jag alltid inställd på att det värsta kommer att hända och att jag inte skall kunna vänta mig något positivt alls ur någonting. Jag överanalyserar allting och skapar scenarion i huvudet hur saker kommer att bli. Om jag någon gång råkar hitta på ett positivt scenario blir det givetvis inte så.

7.

Ofrivillig märkesbög.

För några år sedan förstod jag absolut ingenting av vad det handlade om. Märkeskläder hit och dit. Jeansen med sämst passform var dyrast och såklart de mest eftertraktade. Kläder var ej för mig ett ämne av intresse och därav kunde jag fnysa åt märkesfjantarna. Jag behövde inga dyra kläder. Jag klädde mig i vad jag fann bekvämt och vad som för stunden låg längst upp i högen av kläder. Kläderna gör dig inte till en bättre människa. En dyr tröja gör dig inte till en person av mer värde. Otroligt fina tankegångar.

Nu står jag här antalet år senare. Jag har hamnat i en alldeles för sen tonårskris och tvingats rycka upp mig fysiskt och psykiskt. Jag måste bli nåt. På bröstet blänker örnen i guldtråd. På de svarta byxornas ena bakficka syns en polospelare på häst. Solglasögonen har en liten krokodil integrerad i designen. Från att ha varit alldeles för bekväm för mig eget bästa har nu självförtroendet flyttat till kläderna. Örnen hånler mot mig i spegeln och jag ler tillbaka. Plånboken gråter, men det är smällar man får ta. Jag har blivit något. Inga vänner har jag fått. Inget ragg. Ingen tycker om mig mer för mina kläder. Någon spydig kommentar har jag fått erfara, men jag trivs när jag ser mig själv och det är nog där det sitter. Hånle då, krokodiljävel. Du stannar hos mig ett bra tag till ändå!

8.

Tekniknörden Olofsson. En halv vägg i mitt rum täcks av skärmar. Antalet apparater i rummet är svårräknat och vid sängen ligger en tekniktidning. Inga tuff-poäng här inte...


Äh, nu blev det krystat, så det får räcka...



Lyckades somna i gräset på jobbet idag. Sov i en timme i solen och har sällan mått så bra.

Håhå.. Vad hamnade i playlisten nu?! Fan va bra det stämde :o

If you change your mind, I'm the first in line
Honey I'm still free, take a chance on me
If you need me, let me know, gonna be around
If you've got no place to go, if you're feeling down
If you're all alone when the pretty birds have flown
Honey I'm still free, take a chance on me
Gonna do my very best and it ain't no lie
If you put me to the test, if you let me try



PS. FÅGELJÄVELN SOM SKET NER BAKSÄTET PÅ BILEN SKA DÖ! ...DÖ!
Tvättade ju för fan den på lunchen!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0